کاشت مو به روش BHT چیست؟

در این نوع از کاشت مو از موهای بدن فرد برای پرپشت کردن موهای سر استفاده میشود. این روش مخصوص مردان با موهای بسیار زیاد بدن می باشد و درواقع در موارد بسیار خاص قابل انجام است و جزو روش های روتین کاشت مو نیست. کلمه BHT درواقع مخفف Body Hair Transplant میباشد.

در شرایطی که پوست سر افراد خالی از مو باشد، از روش کاشت BHT استفاده می‌کنند. پروسه درمان در این روش به این شکل است که با انجام جراحی بر پوست سر، پیوند مو از نواحی پر موی بدن به پوست سر صورت می گیرد.

در این روش از نواحی پر موی بدن مانند ریش، شکم، پشت یا سینه برای پیوند استفاده می‌کنند.

کاشت مو به روش BHT برای چه افرادی مناسب است؟

کاشت مو در حالت کلی یک روش جراحی محسوب می‌شود. اکنون می خواهیم درباره کاشت مو توسط روش BHT که جزو پیشرفته ترین روش‌های کاشت مو در دنیا است صحبت کنیم. بطورکلی این روش فقط برای کسانی میتواند استفاده شود که بدن پرمویی دارند. افرادی که از این روش کاشت مو استفاده می‌کنند دو دسته هستند.

افرادی با پوست سر کاملا طاس

دسته اول به دلیل اینکه هیچ مویی روی پوست سر خود ندارند و پوست سر آنها کاملا طاس است، چاره ای به جز پیوند مو از سایر نواحی بدن برای آنها باقی نمی ماند.

افراد دچار ریزش موی موضعی

دسته دیگر افرادی هستند که ترجیح می دهند از باقی مانده موهای سرشان برای این پیوند استفاده نکنند. اغلب از موهای ریش به دلیل اینکه رشد مو در این ناحیه شبیه به رشد موهای سر است و همینطور ضخامت بیشتری که از سایر نواحی دارد برای این پیوند استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است که پیوند مو با بهره مندی از این روش نتایج مثبت چشمگیری در رشد مجدد مو، بهبودی و ترمیم سریع داشته است.

کاشت مو به روش BHT چیست؟

آیا بانوان نیز امکان استفاده از کاشت مو به روش BHT را دارند؟

پاسخ این سوال خیر است. رایج ترین نواحی برای پیوند مو به این روش ریش یا سینه است که در بانوان این نواحی فاقد مو هستند. در بانوان اگر ریزش مویی هم صورت بگیرد منجر به طاسی سر نخواهد شد و مسلما این ریزش به صورت موضعی خواهد بود. در خانم هایی که به دلیل ریزش موضعی موی سر تمایل به کاشت مو دارند از تارموهای قسمت های پرپشت سر برای پیوند به این نواحی استفاده می‌کنند. این روش از کاشت مو روشی معمول و رایج است و حساسیت کاشت مو به شیوه  BHTرا ندارد.

بررسی پروسه کاشت مو به روش BHT

هنگام استفاده از موهای ناحیه ریش، به طور متوسط ۵۰۰ الی ۲۰۰۰ پیوند طی یک الی دو روز با دقت بالا و یک به یک استخراج می‌شود. در این روش از آرام بخش های تزریقی یا بی حسی های موضعی استفاده می‌کنند.

پیوند تارهای مو از ناحیه سینه درد بیشتری دارد بنابراین در شرایطی که کاشت مو به روش BHT از این ناحیه انجام گیرد از نوع دیگر بی حسی که توسط متخصصان بیهوشی صورت می گیرد استفاده می‌شود.

در روش کاشت BHT از موهای پشت، ریش، سینه یا سایر نواحی مانند آن برای پیوند استفاده می‌کنند. ابتدا برای اطمینان از دریافت نتایج مثبت توسط این تار موها آنها را به ابرو پیوند می زنند. اگر در این پیوند آزمایشی تار موها تمایل به رشد و بلند شدن از خود نشان دادند، مناسب برای کاشت به روش BHT خواهند بود.

برای برداشت مو از نواحی مختلف بدن از روش‌های فوق پیشرفته FIT استفاده می‌شود. در این روش از هرگونه برش خطی جلوگیری می‌شود. درصورتی که کاشت مو به روش BHT از ناحیه ریش صورت گرفته باشد، نواحی اهدا کننده طی دو الی سه روز بهبودی کامل خود را به دست می آورند. در حالی که در برداشت مو از ناحیه سینه یا سایر نواحی بدن این نقاط هفته ها یا ماه ها برای بهبود کامل به زمان نیاز دارند. در برخی موارد نیز مشاهده شده است که ردی از زخم همیشه روی پوست این افراد باقی مانده است.

موارد ضروری پیش از پیوند

افرادی که تصمیم خود را برای کاشت مو به روش BHT گرفته اند. لازم است که ۶ هفته قبل از پیوند، هر روز یک مرتبه از روگین 5% بر موضعی که قرار است برداشت مو از آن صورت گیرد استفاده کنند.

۵ روز قبل از پیوند باید موهای ناحیه برداشت با تیغ یا قیچی تراشیده شده و تا روز پیوند از پماد تجویزی پزشک بر این موضع استفاده شود. ریزش موهای پیوند زده شده تا دو هفته امری طبیعی است. پس از حدود ۴ ماه بسته به شرایط بدنی، رویش مجدد و دائمی موهای خود را مشاهده خواهید کرد.

کاشت مو به روش BHT چیست؟

مزایای کاشت مو به روش BHT

کاشت به روش BHT مزایای چشمگیری دارد که در ادامه به بررسی این مزایا خواهیم پرداخت.

  • این روش ظاهری طبیعی برای شما به ارمغان می آورد
  • یکی از مزایای قابل توجه این روش دائمی بودن آن است
  • باعث تقویت اعتماد به نفس می‌شود
  • عوارض حاد و غیر قابل بهبودی ندارد

عوارض کاشت مو به روش BHT

مانند تمامی عمل های جراحی این روش نیز با عوارضی همراه است که در ادامه به بررسی این عوارض خواهیم پرداخت.

  • پس از کاشت و پیوند، پوست سر به شدت ورم می کند و ملتهب می‌شود
  • ممکن است ناحیه جراحی دچار عفونت شود باید به شدت مراقبت های لازم برای جلوگیری از عفونت پوست سر صورت گیرد
  • کبودی دور چشم از دیگر عوارض پس از کاشت مو است
  • مورد بعدی که ممکن است بعضی از بیماران با آن مواجه شوند خونریزی است
  • گاهی اوقات پس از جراحی کاشت مو به روش BHT گوشت اضافی در ناحیه سینه یا پشت ایجاد می‌شود. این اتفاق در افرادی که مستعد کلوئید هستند می افتد و متاسفانه روند درمان ناامید کننده ای دارد.
  • برخی اشخاص تا مدتی حس لامسه ناحیه سر خود را از دست می دهند
  • در ابتدای کاشت، این پیوند ظاهری غیر طبیعی خواهد داشت.

کاشت مو به روش BHT چیست؟

سخن آخر

از تمامی خوانندگان گرامی که تا این لحظه همراه ما بودند تشکر می کنیم. عزیزانی که از کم پشتی، ریزش موضعی یا طاسی سر رنج می برند بهتر است ابتدا با بررسی دقیق و جامع روش‌های موجود، روشی ساده و قابل دسترس را برای درمان خود پیش گیرند.

در صورت عدم نتیجه گیری از روش‌ های طبی معمولی یا تمایل به استفاده از کاشت مو به روش BHT لطفا تمامی نکات ریز و ضروری را که در این مقاله ذکر شده است را به خوبی اجرا کنید. پس از تحقیقات لازم دسترسی به پزشک قابل اطمینان و مجرب را در دستور کار خود قرار دهید.

شما با رعایت نکات ضروری پیش از پیوند و همینطور مراقبت های به هنگام پس از پیوند بدون شک از پیوند موی خود لذت خواهید برد. از مزایای این روش غافل نشوید.

Source: www.foundhair.com, www.platinumhaircentre.com

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید