کاشت مو در زنان

 کاشت مو در زنان چگونه انجام می شود؟

کاشت مو در زنان:

اگرچه کاشت مو یک روش درمانی محدود درخانم ها است ، اما مانند مردان با پیوند فولیکول های مویی که از ناحیه اهدا کننده گرفته می شود به قسمت طاسی یا کم مو انجام می شود. کاشت مو در زنان, برای ایجاد خط رویش موی جدید,  پرپشت کردن مو, برای پرکردن جای زخم سوختگی  و یا پس از یک بیماری مانند عفونت قارچی می تواند انجام شود.

کاشت مو در زنان

برای انجام عمل کاشت مو در خانم ها ، لازم است نوع ریزش مو و دلیل ریزش مو را تحلیل کرد. در زنان ریزش مو معمولاً به صورت نازک شدن صورت می گیرد که از بالای سر شروع می شود و در سراسر مو پخش می شود ، بدون اینکه خط موی قدامی تغییر کند. بر خلاف مردان ، در زنان طاسی فقط بالای سرشان نیست بلکه در طرفین، پشت و جلو نیز دیده می شود. این شرایط که به عنوان ریزش مو با الگوی زنانه تعریف شده است ، گزینه خوبی برای پیوند نیست زیرا این امر بر روی موفقیت انجام عمل کاشت مو تأثیر منفی می گذارد. با این حال ، زنان و همچنین مردان ممکن است طاسی در کل موها را تجربه کنند. در این نوع ریزش مو که به عنوان ریزش موی الگوی مردانه در زنان شناخته می شود، زنان دارای ریشه های سالم به عنوان منطقه اهدا کننده هستند. و  یک نامزد مناسب برای کاشت مو است. علاوه بر این کاشت مو در زنان, برای ایجاد خط موی جدید و برای بستن جای زخم سوختگی نیز انجام می شود.

شرایط کاشت مو در زنان:

در زنان ، اگر ریزش علت دائمی داشته باشد ، کاشت مو یک روش درمانی است. در حالی که استعداد ژنتیکی و طاسی الگوی مردانه ناشی از هورمون آندروژن از شایع ترین علت کاشت مو در خانم ها است ، کم پشت بودن مادرزادی موهای فرد، عقب بودن خط مو و ریزش موی موضعی از دلایل کاشت مو در زنان است.

ریزش موی الگوی مردانه:

اگرچه ریزش مو در مردان نسبت به زنان شدیدتر است ، اما ریزش موی الگوی مردانه بر زنان نیز تأثیر می گذارد. در زنان نیز مانند مردان، ریزش موی الگوی مردانه ناشی از استعداد  ژنتیکی و هورمون های  آندروژن با افزایش سن تسریع می شود. با افزایش ژن و هورمون آندروژن ، ابتدا موها ضعیف  و نازک می شوند سپس کاملاً میریزند. پیشرفت آن با روش های مختلف درمانی قابل کاهش است. با این حال ، جلوگیری کامل از آن ممکن نیست. بنابراین ، در جایی که روش های پزشکی ناکافی است ، زنان برای بهبود موها به روش کاشت مو متوسل می شوند.

کم پشتی موی مادرزادی:

بسته به ژن ممکن است موی فرد به دلیل ماهیت فیزیولوژیکی کم پشت باشد. ازنظرظاهری، کاشت مو به عنوان روشی به ویژه در مواجهه با مشکل کم پشتی مو ، که بیشتر زنان را تحت تأثیر قرار می دهد، می تواند استفاده شود. درزنان روشهای مختلفی برای رسیدن به موهای پر پشت تر وجود دارد. در واقع، هنگامی که روش های پزشکی و زیبایی برای حل مشکل کافی نیست ، پیوند مو به یک عمل جراحی تبدیل می شود که برای تراکم مو استفاده می شود.

عقب بودن خط موی جلو:

بازسازی خط مویی که به طور مادرزادی عقب است یکی از دلایل کاشت مو در خانم ها است. امروزه ، خانم هایی که پیشانی بزرگی دارند ، فقط برای اصلاح خط رویش مو کاشت مو انجام می دهند.

کاشت مو در زنان

بعد از زخم و سوختگی:

کاشت مو در خانم ها نیز به منظور بستن ناحیه تغییر شکل یافته پس از آسیب و تصادف ترجیح داده می شود. در صورت عدم از بین رفتن بافت در ناحیه زخم و سوختگی ، موها را می توان برای زیبایی ظاهری پیوند زد. برای این ، ابتدا ناحیه ای که نیاز به کاشت مو دارد مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و بررسی می شود که آیا مو در آن ناحیه نگهداری می شود یا خیر. اگر منطقه مورد نظر برای کاشت مناسب باشد ، کاشت مو انجام می شود.

ریزش مو بعد از بیماری:

بعد از هر بیماری ، مو ممکن است واکنش نشان داده و دچار ریزش شود. در چنین مواردی بعد از درمان، ریزش مو نیز از بین می رود. گاهی ریزش مو با وجود درمان ادامه دارد. در چنین مواردی ، کاشت مو در میان روش هایی است که در خانم ها استفاده می شود. علیرغم تمام درمان های اعمال شده ، پس از در نظر گرفتن اجازه متخصص ، این قسمت ها قابل کاشت هستند.

کاشت مو در زنان چگونه انجام می شود؟

کاشت مو درزنان مانند مردان پس از بی حسی موضعی که به منطقه کاشت اعمال می شود، فولیکول های موی سالم گرفته شده و به ناحیه طاسی منتقل می شوند. کاشت مو با استفاده از روش FUE در زنان نیز با روش طبیعی کاشت مو انجام می شود.

آماده سازی:

مرحله آماده سازی اولین قدم برای تعیین اینکه آیا فرد مناسب برای کاشت مو است یا خیرمی باشد. ابتدا تجزیه و تحلیل مو برای تعیین نوع ریزش، میزان ریزش انجام می شود و سپس از آزمایش خون برای اندازه گیری سیستماتیک مناسب بودن فرد استفاده می شود. این فرد تحت آزمایش های مختلف مانند کلسترول ، قند ، میزان لخته شدن خون ، ویروس HIV ، هپاتیت B و C قرار می گیرد. اگر پس از انجام تحلیل ها و معاینات لازم ، هیچ گونه مانعی برای پیوند مو وجود نداشته باشد، روز انجام عمل مشخص می شود. کاشت مو در مبتلایان به ویروس HIV ، هپاتیت B و C انجام نمی شود. در بیماری هایی مانند قلب ، قند و کلسترول، مجوز پزشک برای کاشت مو درخواست می شود.

برنامه ریزی:

در روز عمل، قبل از فرآیند کاشت ابتدا برای کاشت موی فرد برنامه ریزی می شود. چه مقدار پیوند برای منطقه کاشت مورد نیاز است و چه تعداد پیوند از ناحیه اهدا کننده بدست می آید حساب می شود. پس از اتمام محاسبه، برای راحتی برداشت و کاشت فولیکول ها، موها تراشیده می شوند. پس از آن ، خط پیشانی با در نظر گرفتن شکل صورت بیمار و خواسته او فولیکول های مو که برای دستیابی به آن برنامه ریزی شده است مشخص می شود. پس از اتمام مرحله برنامه ریزی، فرد آماده شروع عمل کاشت میباشد.

Source: www.hairsix.com

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید