لیپولیز لیزری چیست و چگونه اثر می کند؟

لیپولیز لیزری نوعی جراحی زیبایی برای لاغری موضعی است. لیپولیز لیزری که به لیپوایزر نیز معروف است از انرژی لیزر برای تغییر شکل و ظاهر بدن شما استفاده می کند. انواع دیگر لیپولیز با استفاده از تزریق یا امواج رادیویی (RF) انجام می شوند، اما لیپولیز لیزری رایج ترین روش لیپولیز است.

لیپولیز توده های کوچک چربی در بخش های خاص بدن را هدف قرار می دهد. اگر شما هم می خواهید از بافت چربی در شکم، پهلو، ران یا باسن خود خلاص شوید، ممکن است نامزد خوبی برای این روش باشید. لیپولیز لیزری به طور معمول برای افراد چاق توصیه نمی شود، بلکه برای افرادی مناسب است که در نواحی خاص چربی موضعی دارند.

لیپولیز لیزری چیست و چگونه اثر می کند؟

اگر به لیپولیز علاقمند هستید، باید با یک جراح پلاستیک مجاز در مورد اهداف خود مشورت کنید. متخصصین زیبایی می توانند راجع به مزایای فردی و هرگونه خطری احتمالی با شما صحبت کنند.

لیپولیز لیزری در مقایسه با سایر روش های حذف چربی

فواید

  • خطر ابتلا به عفونت ناحیه درمان بسیار پایین است.
  • احتمال ایجاد اسکار حداقل است.
  • دوره نقاهت کوتاه تری نسبت به بعضی از روش های دیگر دارد. معمولا یک هفته پس از لیپولیز لیزری می توانید فعالیت های طبیعی خود را از سر بگیرید.
  • لیپولیز از لیزر برای جدا کردن سلول های چربی از هم و کاهش حجم بافت چربی استفاده می کند. همچنین گفته می شود که این روش باعث کشیدگی پوست ناحیه درمان می شود. در نتیجه ممکن است بعد از لیپولیز لیزری متوجه شوید که پوست شما صاف تر و سفت تر از قبل است.

به طور کلی لیپولیز مزایای مشابهی با سایر روش های حذف چربی ارائه می دهد. لیزرهای مورد استفاده در این روش برای استفاده بالینی بی خطر هستند و احتمال سوختن پوست با این لیزرها پایین است.  احتمال عفونی شدن ناحیه درمان و بر جا ماندن اسکار بر روی پوست کم است.

اما لیپولیز لیزری مزیت هایی نسبت به برخی از جراحی های زیبایی دیگر مانند لیپوساکشن دارد. لیپولیز را می توان در مطب پزشک انجام داد. همچنین دوره بهبود و نقاهت لیپولیز کوتاه تر است. معمولا بعد از چند روز می توانید فعالیت های طبیعی خود را ادامه دهید. در مقایسه، دوره بهبود لیپوساکشن معمولا چندین هفته خواهد بود.

لیپولیز لیزری چیست و چگونه اثر می کند؟

چگونه برای لیپولیز لیزری آماده شویم

پزشک شما اطلاعات خاصی درباره چگونگی آماده شدن برای لیپولیزر لیزری را به شما ارائه می دهد.

پزشک ممکن است به شما توصیه کند که:

دو هفته قبل از انجام لیپولیزر لیزری مصرف داروهای رقیق کننده خون و ضد التهاب را قطع کنید. این داروها می توانند روند بهبود بدن شما را مختل کنند.

از فعالیت هایی که ممکن است ناحیه ی تحت درمان را تحریک کند بطور مثال برنزه کردن و اصلاح کردن از یک هفته قبل از لیپولیزر اجتناب نمایید.

اطمینان حاصل کنید که پزشک شما از هرگونه بیماری، شرایط سلامتی و داروهای مصرفی شما اطلاع دارد. پزشک اقدامات احتیاطی مورد نیاز را با توجه به شرایط فردی شما تعیین می کند.

بعد از انجام لیپولیز لیزری پزشک شما برگه دستورالعمل های دقیق مراقبتی را به شما خواهد داد که شامل دستورالعمل هایی است که روند بهبود شما را ساده تر می کند. این دستورالعمل ها را دنبال کنید و منطقه لیپولیز را با دقت بررسی نمایید، تا مطمئن شوید که پوست شما به درستی بهبود می یابد.

اگر چه که شما می توانید سریعا به فعالیت های روزمره خود بازگردید، ممکن است ایده ی خوبی باشد که از فردی از آشنایان بخواهید شما را به منزل برساند. ممکن است قادر به رانندگی نباشید بنابراین از قبل برنامه ریزی نمایید.

 

در طی لیپولیز لیزری چه انتظاری می رود؟

این روش معمولا کمتر از یک ساعت طول می کشد و در تمام این مدت هوشیار خواهید بود.

در بیشتر موارد، فقط یک جلسه درمان لازم است. حتی اگر بخواهید چند ناحیه مختلف بدن را با لیپولیز لیزری درمان نمایید نیز یک جلسه می تواند کافی باشد.

گاهی اوقات لیپولیزر همراه با لیپوساکشن سنتی انجام می شود. اینکار می تواند به مدت زمان انجام روش و دوره نقاهت بیافزاید. در این مورد با پزشک خود صحبت نمایید.

 

اگر روش لیپولیز لیزری را به تنهایی انجام می دهید، جلسه درمانی شما به این صورت خواهد بود:

 

شما در محیطی استریل، به احتمال زیاد در مطب پزشک آماده می شوید و لباس های استریل می پوشید.

سپس یک بی حسی موضعی به داخل ناحیه ی درمان تزریق می شود.

پزشک شما یک برش بسیار کوچک (گاهی اوقات فقط یک میلی متر!) را در ناحیه ای که چربی ناخواسته وجود دارد، ایجاد می نماید.

پزشک لیزر را از طریق برش از لایه های زیر پوست عبور می دهد. لیزر در زوایای مختلف زیر پوست شما حرکت می کند. در طول این مدت ممکن است احساس گرما یا حتی احساس سردی داشته باشید. به دلیل استفاده از بی حسی، احساس ناراحتی زیادی نخواهید داشت.

لیپولیز لیزری چیست و چگونه اثر می کند؟

توده های چربی که توسط لیزر شکسته می شوند، با ماساژ یا وکیوم از منطقه درمان خارج می شوند. نوع روش خارج کردن چربی به مقدار چربی ذوب شده بستگی دارد.

پس از حذف چربی، به محض اینکه آماده خارج شدن از مطب پزشک باشید، قادر خواهید بود که بلند شوید، راه بروید و فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید.

ماندگاری نتایج لیپولیز چه مدت است؟

اثرات لیپولیز بسته به انتظارات فردی شما متفاوت خواهد بود. لیپولیز ممکن است ظاهر بدن شما را تغییر دهد، اما رژیم غذایی و ورزش تعیین می کند که نتایج شما دائمی است یا خیر. اگر بعد از لیپولیزر نتایج قابل توجهی را مشاهده می کنید، نتایج بدست آمده در صورتی که وزن اضافه نکنید می تواند دائمی باشد. با افزایش وزن احتمالا نتایج بدست آمده از لیپولیز نیز ناپدید می شود.

Source: www.healthline.com

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید