لیپوساکشن یا آبدومینوپلاستی: کدام گزینه بهتر است؟

آیا لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی شبیه هستند؟

ابدومینوپلاستی (که به آن “تامی تاک” نیز گفته می شود) و لیپوساکشن دو عمل جراحی متفاوت هستند که با هدف تغییر ظاهر قسمت میانی بدن شما انجام می شوند. هر دو روش ادعا می کنند که ظاهر شکم شما را صاف تر، سفت تر و کوچکتر می کنند. هر دو روش توسط جراحان پلاستیک انجام می شوند و جزء جراحی های زیبایی محسوب می شوند، بنابراین تحت پوشش بیمه درمانی نیستند.

لیپوساکشن یا آبدومینوپلاستی: کدام گزینه بهتر است؟

از نظر رویه واقعی، مدت زمان ریکاوری و خطرات تفاوت های اساسی بین این دو روش وجود دارد.

چه کسی نامزد خوبی برای این روش هاست؟

لیپوساکشن و آبدومینوپلاستی اغلب برای افرادی مناسب هستند که اهداف زیبایی مشابهی دارند. اما تفاوت های مهمی بین لیپوساکشن و آبدومینوپلاستی وجود دارد.

لیپوساکشن

اگر به دنبال از بین بردن توده های چربی کوچک هستید، ممکن است لیپوساکشن گزینه مناسبی برای شما باشد. این چربی ها معمولاً در باسن، ران، هیپ یا ناحیه شکم یافت می شوند.

لیپوساکشن رسوبات چربی را از ناحیه مورد نظر حذف کرده و برآمدگی ها را کاهش می دهد. با این حال لیپوساکشن به عنوان ابزاری برای کاهش وزن توصیه نمی شود. اگر چاق هستید نباید لیپوساکشن را به عنوان راه حلی برای کاهش وزن ببینید.

آبدومینوپلاستی

آبدومینوپلاستی علاوه بر از بین بردن چربی اضافی از شکم، پوست اضافی را نیز حذف می نماید.

بارداری یا تغییر قابل توجه در وزن شما می تواند باعث کشیدگی پوست اطراف شکم شما شود. برای بازگرداندن ظاهر مسطح شکم می توان از آبدومینوپلاستی استفاده کرد. در طی آبدومینوپلاستی می توان عضلات شکمی که دچار کشیدگی شده اند و یا در طول بارداری از هم جدا شده اند را به هم نزدیک کرد.

ممکن است بخواهید در مورد انجام آبدومینوپلاستی تجدید نظر کنید، اگر:

  • شاخص توده بدنتان بالای 30 است
  • می خواهید در آینده باردار شوید
  • به طور جدی سعی در کاهش وزن دارید
  • دچار بیماری مزمن قلبی هستید

روند این روش ها به چه شکل است؟

لیپوساکشن ها و آبدومینوپلاستی، هر دو توسط جراح پلاستیک انجام می شوند و نیاز به برش و بیهوشی دارند.

لیپوساکشن

ممکن است برای این روش به صورت موضعی بی حس شوید. در بعضی موارد جراح شما از بیحسی موضعی برای میان تنه شما استفاده می نماید. هنگامی که منطقه بی حس شد، جراح شما برش های کوچکی در اطراف محل رسوبات چربی شما ایجاد می کند. یک لوله نازک (کانولا) برای سست کردن سلول های چربی، زیر پوست شما قرار می گیرد. سپس جراح شما از وکیوم پزشکی برای مکش توده های چربی خارج شده استفاده می کند.

ممکن است چندین جلسه طول بکشد تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

ابدومینوپلاستی

شما از طریق بیهوشی عمومی به خواب می روید. سپس در قسمت انتهایی پوست که دیواره شکم شما را پوشانده، برشی انجام می شود.

پس از نمایان شدن عضلات، جراح در صورت کشیده شدن عضلات، آنها را به دیواره شکم متصل می کند. سپس پوست شکم کشیده شده و مقدار اضافی پوست حذف می شود. در آخر برش با بخیه بسته می شود.

آبدومینوپلاستی در یک جلسه انجام می شود. کل جراحی به طور معمول دو تا سه ساعت طول می کشد.

لیپوساکشن یا آبدومینوپلاستی: کدام گزینه بهتر است؟

چه نتایجی انتظار می رود؟

اگرچه لیپوساکشن و آبدومینوپلاستی هر دو نتایج دائمی را نشان می دهند، افزایش وزن قابل توجه می تواند نتایج بدست آمده را تغییر دهد.

لیپوساکشن

افرادی که جراحی لیپوساکشن را انجام می دهند، پس از بهبود شکمی صاف تر و متناسب تر خواهند داشت. این نتایج می توانند دائمی باشند. هر چند در صورتی که دچار اضافه وزن شوید، این چربی های حذف شده می توانند در همان قسمت یا قسمت های دیگر مشاهده شوند.

ابدومینوپلاستی

پس از آبدومینوپلاستی، نتایج دائمی در نظر گرفته می شوند. دیواره شکم شما پایدارتر و قوی تر خواهد بود. پوست اضافی که برداشته شده، باز نخواهد گشت، مگر اینکه نوسان وزن یا بارداری موجب کشیدگی مجدد این ناحیه شود.

روند بهبود به چه شکل است؟

روند بهبود برای هر روش متفاوت است.

لیپوساکشن

روند بهبود به تعداد مناطقی که تحت جراحی قرار گرفته اند و تعداد جلسات مورد نیاز بستگی دارد.

بعد از عمل ممکن است این علائم را تجربه کنید:

  • تورم در محل حذف چربی
  • ترشح و خونریزی در محل برش

جراح شما ممکن است توصیه کند که برای کاهش تورم و هموار شدن شکل جدید از گن و شکم بند مخصوص استفاده نمایید.

از آنجا که لیپوساکشن یک روش سرپایی است، می توان فعالیت های روزانه را نسبتاً سریع از سر گرفت. شما می توانید طی 48 ساعت بعد از عمل اکثر کارهای خود را انجام دهید.

با این وجود باید تا زمان تأیید پزشک از بلند کردن اجسام سنگین و فعالیت های هوازی شدید خودداری کنید.

آبدومینوپلاستی

هنگامی که بهوش می آیید، برش شما با پانسمان جراحی پوشانده شده است. این پانسمان باید به طور مرتب تعویض شود. در این روش نیز نیاز به پوشیدن شکم بند دارید.

پس از یک روز به منظور جلوگیری از ایجاد لخته های خون باید بایستید و قدم بزنید ( با کمک گرفتن). احتمالا بعد از آبدومینوپلاستی برای کاهش درد و خطر عفونت از داروهای مسکن و آنتی بیوتیک استفاده می کنید. درناژ جراحی ممکن است تا دو هفته ادامه داشته باشد. بهبود آبدومینوپلاستی حدودا شش ماه به طول می انجامد.

همچنین باید تا زمانی که تأیید پزشک خود را دریافت کنید، از هرگونه فعالیت بدنی و ورزش شدید خودداری کنید.

Source: www.healthline.com

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید