موهای سالم و درخشان با مصرف این مواد غذایی

معمولاً وقتی صحبت از موهای سالم و درخشان می شود، اکثر ما به محصولات زیبایی فکر می کنیم. اما حقیقت این است که مواد غذایی که می خوریم به زیبایی موهایمان کمک بزرگی می کند. چه چیزی بهتر از اینکه از طبیعت جهت درخشان کردن موهایمان کمک بگیریم.

کاهش مصرف غذاهای سرخ شده و برخی نوشیدنی های مضر اولین قدم جهت داشتن موهای سالم و درخشان است. قدم دوم و مهم این است که مواد غذایی سالم که حاوی مواد مغذی و ویتامین های ضروری هستند را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. اما کدام مواد غذایی برای مو مفید است؟ پاسخ این سوال را در ادامه این مطلب دریافت کنید.

اگر می خواهید موهای سالم و درخشان داشته باشید، ماهی سالمون بخورید

اسید های چرب ضروری مانند امگا3، به تقویت موها و سالم و براق شدن آنها کمک می کند. در واقع اسیدهای چرب امگا 3 به پوست سر آبرسانی کرده و موها را سالم نگه می دارد. در نتیجه مصرف این اسیدهای چرب ضروری موجب رشد بهتر و درخشان تر شدن موها می شود.

ماهی های چرب مانند ماهی سالمون و ماهی تن منبع خوبی از این اسیدهای چرب مفید هستند. پیشنهاد می کنیم روزانه یا هفتگی مقداری از این ماهی ها را به برنامه غذایی خود اضافه کنید تا موهای سالم و درخشان تری داشته باشید. علاوه بر امگا3، ماهی سالمون نیز سرشار از پروتئین و ویتامین D است که هر دو این مواد مغذی برای داشتن موهایی سالم تر ضروری هستند. بنابراین مصرف ماهی را فراموش نکنید.

موهای سالم و درخشان با مصرف این مواد غذایی

اگر از مصرف ماهی خسته شده اید، گردو را جایگزین آن کنید

همانطور که گفتیم مصرف ماهی بهترین گزینه جهت داشتن موهای سالم و درخشان است؛ اما مصرف روزانه ماهی ممکن است خسته کننده باشد. همچنین پخت و پز آن کمی وقت گیر است. ما یک میان وعده سریع که جایگزین خوبی برای ماهی است را به شما معرفی می کنیم.

بادام یا گردو از جمله مواد مغذی سرشار از اسیدهای چرب هستند. بنابراین مصرف روزانه بادام و گردو، نیاز شما به اسیدهای چرب ضروری را تامین کرده و موهایتان را براق می کند.

موهای سالم و درخشان با مصرف میوه جات

برخی میوه ها به دلیل داشتن ویتامین هایی خاص، تاثیر به سزایی در سلامت موها دارند. در اینجا چند نمونه از این میوه های پرخاصیت را برای شما ذکر کرده ایم:

1- موز

این میوه سرشار از ویتامین B6 است که به تنظیم هورمون ها و در نتیجه کاهش استرس کمک می کند. همانطور که می دانید استرس مهمترین عامل آسیب زا برای موها است. اگر به موز علاقه ای ندارید، سیب زمینی و اسفناج جایگزین خوبی برای این میوه است. پیشنهاد می کنیم روزانه مقداری از این میوه مغذی را برای داشتن موهای سالم و درخشان به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

2- آووکادو

آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان ها، فیبر، پتاسیم و منیزیم است. تمام این مواد مغذی برای سلامت مو مفید هستند. مصرف مداوم آووکادو با تاثیری که بر سلامت موهایتان می گذارد، شما را شگفت زده خواهد کرد.

3- انواع بری ها

بری ها از جمله میوه های سرشار از ویتامین C هستند. ویتامین C به تولید کلاژن و در نتیجه تقویت موها کمک می کند. بلوبری و توت فرنگی از جمله بری های بسیار مفید جهت داشتن موهای سالم و درخشان هستند.

4- کدو تنبل

شاید تصور نمی کردید که مصرف کدو تنبل نیز برای سلامت موها بسیار مفید است. این نوع کدو سرشار از ویتامین A است که باعث تولید سبوم می شود. سبوم ماده ای است به عنوان یک نرم کننده طبیعی عمل می کند و باعث تقویت پوست سر و ایجاد موهای سالم و درخشان می شود.

5- هویج

هویج منبع عالی از بتاکاروتن است. بنابراین پیشنهاد می کنیم این غذای مفید خرگوش ها را شما هم روزانه مصرف کنید! بهتر است هویج خام را به صورت میان وعده به برنامه غذایی خود اضافه کنید. همچنین می توانید این سبزی میوه ای را به صورت سالاد یا آب میوه نیز مورد استفاده قرار دهید تا موهای سالم و درخشان داشته باشید.

6- کیوی

کیوی مملو از ویتامین E و C است که فولیکول های مو را تغذیه می کند. کیوی همچنین حاوی کلاژن است که باعث ایجاد موهای سالم و درخشان می شود.

اگر می خواهید موهای سالم و درخشان داشته باشید، گوشت و لبنیات را از برنامه غذایی خود حذف نکنید

گوشت، مرغ و لبنیات سرشار از ویتامین B12 بوده که در افزایش سلامت مو بسیار مفید هستند. علاوه بر این، گوشت، تخم مرغ و سویا حاوی پروتئین هایی هستند که باعث حفظ سلامت موها می شوند.

از بین لبنیات، ماست بهترین گزینه جهت داشتن موهایی درخشان است. مصرف مواد سرشار از پروبیوتیک مانند برخی نوشیدنی ها از جمله دوغ کفیر برای سلامت موها بسیار مفید است.

حبوباتی که به تقویت مو کمک می کنند

همه ما می دانیم که حبوبات سرشار از پروتئین هستند. بنابراین حتی اگر گوشت را از برنامه غذایی خود حذف کرده اید، حبوبات بهترین جایگزین آن هستند. اما در این بین عدس از مهمترین حبوباتی است که به سلامت مو کمک می کند.

اگر می خواهید موهای سالم و درخشان داشته باشید، عدس را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. این عضو کوچک حبوبات سرشار از پروتئین و آهن است که باعث زیبایی و درخشش موهای شما می شود. همچنین مصرف جو نیز به دلیل داشتن سیلیس باعث تقویت، ضخیم شدن و براق شدن موها می گردد.

سبزیجاتی که موهایتان را نور افشانی می کنند

به طور کلی سبزیجات برگی و سبز تیره برای بدن و موها بسیار مفید هستند. مصرف تمام این سبزیجات موهای شما را بسیار درخشان می کند. این مواد غذایی سرشار از آمینو اسید های با کیفیت بالا هستند که به سرعت جذب بدن می شوند.

سبزیجات برگی حاوی طیف گسترده ای از مواد معدنی و ویتامین های E، C، A و K هستند که همه این مواد موجب افزایش زیبایی موها می شوند. برای داشتن موهای سالم و درخشان، پیشنهاد می کنیم که انواع سبزیجات را به صورت خام یا پخته به برنامه غذایی خود اضافه کنید. در بین سبزیجات برگی، اسفناج و کلم بهترین گزینه برای حفظ سلامت موها هستند.

آیا تا به حال جلبک دریایی خورده اید؟

شاید تصورش کمی سخت باشد اما حقیقت دارد؛ جلبک دریایی بخورید! این یک غذای عجیب اما بسیار مفید برای داشتن موهای سالم و درخشان است. جلبک دریایی اگر چه خوشمزه نیست اما بسیار مغذی است. به طور کلی سبزیجات دریایی از جمله nori و wakame سرشار از آهن، روی، اسیدهای چرب امگا3 و ویتامین های ضروری هستند. مصرف این مواد موجب تقویت موها و درخشان تر شدن آنها می گردد.

موهای سالم و درخشان با مصرف این مواد غذایی

مصرف غلات موهای شما را سالم تر نگه می دارد

مصرف غلات به خصوص غلات سبوس دار به سلامت کلی بدن شما به خصوص سلامت قلب کمک می کند. همچنین سبوس موجود در غلات در درخشان شدن موها نیز مفید است. غلات مزایای بی شماری دارند که قابل شمارش نیستند.

مواد مغذی از جمله نیاسین، اسید پانتوتنیک، اسید فولیک، B6 و B12 در غلات موجود هستند که موجب تحریک فولیکول های مو، افزایش گردش خون در پوست سر و درنتیجه داشتن موهای سالم و درخشان می شوند.

موهایی زیباتر با مصرف شکلات تلخ

شکلات تلخ از تنقلات خوش مزه ای است که مزایای بسیاری به همراه دارد. این نوع شکلات سرشار از مس، روی و آهن است که باعث تجدید سلول ها می شود. تجدید سلول ها، گردش خون در پوست سر را افزایش داده و باعث ایجاد موهای سالم و درخشان می شود.

بنابراین با قرار دادن مواد غذایی که در این مقاله ذکر شد در برنامه غذایی خود، موهایی سالم و زیبا داشته باشید.

Source: www.lifehack.org, hellogiggles.com

نوشته های مرتبط
6 دیدگاه

من به دلیل اینکه پوست سرم بسیار بسیار خشک هست …. طوری که درد میگیره موقع دست زدن….بعد از هر بار استحمام از روغنهایی مثل نارگیل …. بادام….مار…. استفاده می کنم….میخواستم ببینم تا چه مدت اگر روی سرم بمونه ضرر نداره….و کی باید بشورم از نظر زمانی…..؟ و آیا راه بهتری هم وجود داره؟

سلام از شامپوی مناسب موهای خشک استفاده کنید. از نرم کننده های مو در آخر حمام استفاده نمائید. و از روغن هایی که گفتید مصرف کنید. نیاز به شستن دوباره مو ندارید. این روغن ها تا حمام بعدی روی موهایتان باشد. من روغن بادام شیرین را توصیه میکنم.

سلام آمپول ویتامین دی 3 برای مو هم مفید است؟

سلام این ویتامین که بصورت یک هورمون در بدن اثر دارد بیشتر در پوست موثر است تا مو.

سلام بهترین راه برای حالت دادن موهای فر و خشن چیست؟

بهترین پیشنهاد ما به شما استفاده از شامپو های کاندیشنر و نیز شامپوی بچه است.استفاده از اتوی مو به مدت طولانی می تواند ریزش مو را تشدید کند.

یک پاسخ بنویسید