مزایای اصلی هایفوتراپی

هایفو چیست؟

HIFU: High Intensity Focused Ultrasound

این به معنای استفاده از امواج متمرکز شده فراصوتی میباشد. این امواج فراصوت درواقع همان امواجی هستند که در دستگاه سونوگرافی استفاده میشوند با این تفاوت که در سونوگرافی این امواج بصورت موازی وارد بدن شده ولی در هایفو این امواج بصورت دسته های متمرکز وارد پوست شده و در اعماق تعریف شده (1.5 یا 3.0 یا 4.5 میلیمتری) انرژی خود را تخلیه میکنند (این درست مانند تفاوت تابش اشعه خورشید میباشد که در صورت استفاده از ذره بین اشعه خورشید میتواند باعث ایجاد گرمای زیاد و آسیب رسانی شود.) و در آن ناحیه گرمای زیاد تولید شده که باعث ایجاد صدمات میکروسکوپی در ناحیه عمیق درم و SMAS (لایه زیرین پوست که به عضلات چسبیده است) میشود که این صدمات در آخر منتج به تولید کلاژن و الاستین میشود همان عناصری که برای ایجاد خاصیت کشسانی پوست لازم هستند. حتی عمیق ترین لایه های پشتیبان پوست (SMAS) که توسط جراحان زیبایی هنگام انجام لیفت صورت تغییراتی روی آنها انجام می شود ، در این روش تحریک می شوند. در هفته های بعد از درمان ، ناحیه تحت درمان محکم تر می شود در حالی که با سفت شدن پوست ، خطوط و چین و چروک ها به وضوح کاهش می یابد. نواحی که بهترین نتیجه را با هایفو میدهند افتادگی اطراف چانه، غبغب، گونه و خط خنده است.

مزایای اصلی هایفوتراپی

 

بهتر است قبل از پیر شدن روند پیری را کند کنید. با هایفو می توانید بدون نیاز به مداخله جراحی ، جوانی را به پوست خود برگردانید.

مزایای اصلی هایفوتراپی:

  • کاهش دادن خطوط چین و چروک
  • کشیدن و سفت کردن پوست
  • ماندگاری نتایج یک تا دو سال
  • بدون آسیب زدن به پوست
  • درمان یک جلسه ای (البته بهتر است این درمان هر 6 ماه یکبار صورت پذیرد).

سؤالات متداول
امواج فراصوتی با تمرکز با شدت بالا چیست؟

این امواج فراصوت درواقع همان امواجی هستند که در دستگاه سونوگرافی استفاده میشوند با این تفاوت که در سونوگرافی این امواج بصورت موازی وارد بدن شده ولی در هایفو این امواج بصورت دسته های متمرکز وارد پوست شده و در اعماق تعریف شده (1.5 یا 3.0 یا 4.5 میلیمتری) انرژی خود را تخلیه میکنند. این درست مانند تفاوت تابش اشعه خورشید میباشد که در صورت استفاده از ذره بین اشعه خورشید میتواند باعث ایجاد گرمای زیاد و آسیب رسانی شود.

چه چیز باعث خاص شدن این روش شده است؟

هایفو تنها درمان غیر تهاجمی است که می تواند بطور مشخص قسمت عمقی زیر پوست را بدون برش یا صدمه زدن به سطح پوست صورت می گیرد مورد هدف قرار دهد.

کلاژن چیست؟ چگونه HIFU ایجاد کلاژن را تحریک می کند؟

کلاژن یک پروتئین طبیعی است که باعث محکم نگه داشتن، سفت و الاستیکی شدن پوست می شود. با افزایش سن، تولید کلاژن کاهش یافته و پوست خاصیت ارتجاعی و توانایی ایستادن در برابر گرانش را از دست می دهد. هایفو فرآیند ترمیمی را تحریک می کند که باعث تولید کلاژن تازه و جدید می شود.

آیا هایفو می تواند جایگزین لیفت صورت باشد؟

هایفو برای کسانی که افتادگی پوستشان درحدی نیست که به عمل جراحی نیاز داشته باشند و در سنینی هستند که بدن امکان تولید کلاژن را دارد (30 تا 65 سال) گزینه مناسبی است.

تفاوت هایفو بالیزر  چگونه است؟

لیزرها به طور معمول مواردی را در لایه های سطحی پوست (مانند خطوط ریز، چین و چروکهای سطحی ، تغییر رنگدانه) برطرف می کنند. هایفو به لایه عمیق پوست و لایه اساسی کمک می کند که پوست را تقویت کرده و قوام می دهد. بنابراین، این دو فناوری کاملاً مکمل هستند.

آیا هایفو امن است؟

این روش پس از اثبات ایمنی در مطالعات بالینی مطمئن معرفی شده است و ده ها هزار درمان با خیال راحت در سراسر جهان انجام شده است. علاوه بر این، انرژی فراصوتی دارای سابقه اثبات شده ای است که بیش از ۵۰ سال در زمینه پزشکی استفاده می شود.

 

مزایای اصلی هایفوتراپی

درمان با امواج فراصوتی چه مدت طول می کشد؟

یک درمان کامل صورت 30 تا 45 دقیقه طول می کشد.

آیا مراقبت بعد از هایفو  برای پوست وجود دارد؟

هایفو روشی کاملاً غیر تهاجمی است و به همین ترتیب هیچ صدمه ای در ظاهر پوست به وجود نمی آورد. شما می توانید بلافاصله به فعالیت های عادی خود بازگردید و اقدامات خاصی وجود ندارد.

چه کسی کاندیدای خوبی برای هایفو است؟

کاندیدای خوبی برای HIFU کسی است که پوستش تا حدی شل به نظر می رسد و افتادگی کم یا متوسط دارد .بطور معمول ، افراد سی سال و بالاتر که دارای افتادگی ملایم و متوسط ​​هستند، گزینه مناسبی برای انجام هایفو میباشند. البته نظر نهایی بهتر است از طرف پزشک معالج داده شود.

چه مدت طول می کشد تا من نتایج را ببینم؟

ممکن است بیماران از تأثیر اولیه لذت ببرند ولی پس از 2 هفته این امکان وجود دارد که سفتی و محکمی اولیه تا حدودی کمتر شود اما محکح شدن ثانویه که منظور نظر ما از انجام هایفو میباشد طی ۲-۳ ماه اتفاق می افتد، زیرا در این زمان پوست فرصت یافته و کلاژن کهنه را با کلاژن جدید و الاستیکی جایگزین مینماید. با ادامه این روند ساخت کلاژن میتواند تا ۶ ماه پس از انجام یک جلسه هایفو ادامه یابد.

چه مدت نتایج به طول می انجامد؟

بیماران پس از انجام HIFU تا حدود یک سال ازمزایای تولید کلاژن تازه برخوردار هستند و بسته به وضعیت پوست می توانند تا یک سال دیگرهم ادامه یابد.

آیا به بیش از یک درمان نیاز دارم؟

اکثر بیماران فقط به یک جلسه درمان نیاز دارند. با این حال ، برخی ممکن است به  بیش از یک جلسه درمان نیاز داشته باشند (بسته به میزان شلی و افتادگی پوست آنها و واکنش بیولوژیکی بدنشان به امواج فراصوتی و میزان ساخت کلاژن در پوست).

آیا امواج فراصوتی را در طول درمان احساس خواهم کرد؟

بله آنچه در طول درمان احساس می کنید در واقع مقادیر کمی از انرژی  امواج فراصوتی متمرکز است که در زیر سطح پوست آزاد می شود.

آیا هایفو دردناک است؟

آستانه تحمل درد ازیک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است اما در حالی که انرژی امواج فراصوتی در پوست تخلیه می شود ممکن است باعث ایجاد ناراحتی شود. این موقتی است و یک سیگنال مثبت است که نشاندهنده آغاز فرآیند ساخت کلاژن است.

آیا عوارض جانبی دارد؟

ممکن است بعد از درمان تا یک ساعت یا کمی بیشتر قرمزی کمی وجود داشته باشد، و درصد کمی از افراد ممکن است تورم، گزگز و سوزن سوزن شدن داشته باشند ، اما اینها از نظر ماهیت خفیف و موقتی هستند. احساس درد عضلانی متداول است اما به سرعت کاهش میابد. برای تسکین بهتر است از مسکن هایی غیر از دیکلوفناک، ژلوفن و بروفن استفاده شود. بهترین گزینه استامینوفن با یا بدون کدئین میباشد.

Source: www.krisbeautyaesthetics.co.uk

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید