تزریق فیلر برای بینی

تزریق فیلر برای بینی یا رینوپلاستی بدون جراحی بینی یکی از روش های زیبایی است که محبوبیت آن در میان زنان و مردان در حال افزایش است.

براساس داده های منتشر شده توسط یک کلینیک خصوصی، تقاضای چنین رویه هایی طی سال گذشته 29 درصد افزایش یافته است.

تزریق فیلر می تواند تغییرات جزئی موقتی در ظاهر بینی ایجاد نماید. اما همین تغییرات می تواند در ظاهر فرد تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد.

استفاده از این روش قبل از جراحی بینی می تواند به افراد ایده ای از ظاهر جدیدشان بدهد. هزینه تزریق فیلر به بینی بسیار کمتر از جراحی بینی است.

در صورتی که در نظر دارید از فیلر برای اصلاح مشکلات بینی خود استفاده نمایید، می بایست به پزشک حاذق مراجعه نمایید.

تزریق فیلر بینی
تزریق فیلر بینی

تزریق فیلر بینی چگونه عمل می کند؟

با تزریق دقیق فیلر به بالا و پایین برآمدگی های بینی ، می توان ظاهر بینی را بهبود بخشید و بینی را کاملا صاف نمود. بعلاوه با تزریق فیلر در اطراف نوک بینی، می توان به نوک بینی ظاهری باریکتر و با زاویه بهتر داد.

همچنین با تزریق بوتاکس به ماهیچه پایین ‌برنده تیغه بینی، می توان نوک بینی را لیفت کرد. تزریق فیلر به بینی میتواند آن را صاف تر و خوش فرم تر نماید، اما باعث کوچک شدن بینی نمی شود.

فواید تزریق فیلر نسبت به جراحی زیبایی بینی چیست؟

اکنون گزینه های بیشتر و بیشتری برای انجام روش های غیرجراحی در دسترس هستند. بدون جراحی بودن روش به معنی خطر کمتر، دوره نقاهت کوتاه تر، عوارض جانبی کمتر و در عین حال همراه بودن با نتایج بسیار مشابه است.

عمل بدون جراحی بینی با استفاده از فیلرها به معنای این است که می توان فقط در پنج دقیقه و بدون درد بهبود زیادی در ظاهر بینی ایجاد نمود.

عمل جراحی زیبایی بینی یک ماه یا بیشتر طول می کشد و نتایج همیشه عالی نیستند.

اگر نتایج بدست آمده رضایت بخش نباشد، چه می توان کرد؟

این روشی دائمی نیست، بنابراین اگر نتایج را دوست ندارید می توانید چند ماه صبر کنید یا معکوس آن را انجام دهید. با تزریق آنزیم حل کننده فیلر می توان نتایج بدست آمده را معکوس کرد.

عمل جراحی بینی دائمی است، و بسیاری از افرادی که رینوپلاستی جراحی را انجام داده اند با استفاده از فیلر نتایج بدست آمده از عمل بینی را اصلاح می کنند. از این رو می تواند برای بسیاری از افراد گزینه ی بهتری نسبت به عمل جراحی باشد.

چه عاملی موجب افزایش محبوبیت فیلر بینی شده است؟

بینی مهم ترین قسمت صورت است و در زیبایی صورت نقش تاثیرگذاری دارد. رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی با دوره نقاهت زیاد و مشکلات خاص خود همراه است.

بسیاری از افرادی که به بهبود ظاهر خود علاقمند هستند، اما تمایلی به انجام روش جراحی ندارند، می توانند با استفاده از تزریق فیلر به بینی به نتایج مورد نظر خود برسند.

تزریق فیلر به بینی به چه شکل انجام می شود؟

در طی این روش بیمار دراز می کشد و سطح مورد نظر کاملا تمیز می شود. سپس فیلر اسید هیالورونیک با استفاده از سوزن نازکی به مناطق مورد نظر تزریق می شود. برای تزریق از فیلرهای متفاوتی مثلا ژویدرم استفاده می شود.

پس از اینکه تزریق انجام شد، ممکن است بینی قالب گیری شود. پس از تزریق باید دستورالعمل های مربوطه را رعایت نمایید، به طور مثال برای مدت کوتاهی نباید از عینک استفاده کنید.

عمل غیر جراحی بینی با تزریق فیلر فقط 10 تا 15 دقیقه طول می کشد و نتایج تزریق فیلر آنی هستند.

آیا تزریق فیلر به بینی درد دارد؟

بعضی از فیلرهایی که مورد استفاده قرار می گیرند حاوی بی حسی هستند. همچنین ممکن است به صورت جداگانه از بی حسی های موضعی استفاده شود. این روش در کل سریع و بدون درد است.

نتایج بدست آمده چه مدت به طول می انجامد؟

نتایج تزریق فیلر می تواند بین 12 تا 18 ماه ادامه داشته باشد و با تکرار درمان، می توان به نتایج طولانی مدت تری دست یافت.

تزریق فیلر چقدر مطمئن است؟

فیلرهایی مانند ژویدرم  که در این روش استفاده می شوند، محصولاتی زیست سازگار و زیست تخریب پذیر هستند، به این معنی که برای بدن مضر نیستند و به طور طبیعی از بین می روند و از بدن خارج می شوند.

این فیلرهای اسید هیالورونیک، به شکل ژل استریل تولید شده در آزمایشگاه موجود هستند.

آیا تزریق فیلر به بینی عوارض جانبی دارد؟

ممکن است برخی از عوارض جانبی تزریق شامل قرمزی، حساسیت به لمس، تورم و کبودی ایجاد شوند. هیچکدام از این عوارض جدی نیستند و ظرف چند روز برطرف خواهند شد.

تزریق فیلر به بینی باید توسط متخصص واجد الشرایط انجام شود، در این صورت تزریق فیلر به بینی هیچ نوع خطری به همراه ندارند.

مراقبت های لازم پس از تزریق فیلر چیست؟

از لمس ناحیه درمان تا 6 ساعت پس از درمان خودداری کنید. بعد از آن می توان محل را به آرامی با آب و صابون شستشو داد و می توان از آرایش سبک استفاده کرد.

تا زمانی که تورم و قرمزی اولیه برطرف نشده است ، ناحیه تحت درمان را در معرض گرمای شدید (به عنوان مثال نور آفتاب) یا سرمای شدید قرار ندهید.

بعد از تزریق فیلر بینی چگونه بخوابیم؟

با استفاده از 2 بالش به مدت 3 شب حتماً به پشت بخوابید. این باعث می شود که فیلر تازه تزریق شده در جای خود باقی بماند. گزینه دیگر استفاده از بالش دور گردن برای تثبیت سر شما است.

آیا می توانم بعد از تزریق فیلر دوش بگیرم؟

می توانید در همان روز دوش بگیرید اما به بینی فشار وارد نکنید یا آن را ماساژ ندهید.

آیا نوشیدن آب به فیلر کمک می کند؟

بله . نوشیدن آب فراوان می تواند پوست شما را مرطوب نگه دارد و اثر پرکننده های اسید هیالورونیک را افزایش دهد.

چگونه می توان کاری کرد که فیلر بینی بیشتر دوام داشته باشد؟

از بینی خود محافظت کنید مخصوصاً در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید. رژیم غذایی سالم داشته باشید. مراقب فعالیت های ورزشی خود باشید. آرامش داشته باشید و از پوست خود مراقبت کنید.

سایر مقالات مرتبط :

Source: www.harpersbazaar.com, www.huffpost.com

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید